Regały magazynowe

Meble do biura – w jaki sposób je wybrać?

Meble biurowe – na co zwrócić uwagę?

Otwierając biuro rzeczą oczywistą jest, że będziemy zatrudniać ludzi pracujących przez większość czasu w trybie siedzącym przed komputerem. Bardzo ważne więc jest zapewnienie takim osobą dobrego stanowiska do pracy. Jest jednak coraz trudniejsze ze względu na dużą konkurencje na rynku oraz wysokie ceny za dobrej jakości rzeczy. Część pracodawców w obecnych czasach decyduje się więc na różnego rodzaju niewygodne zamienniki. Jak wybrać i przede wszystkim jakie meble do naszego biura, to zagwozdka nie dająca nam spać. Często lokale, które są wynajmowane przez pracodawców mają taką charakterystykę, że ciężko jakoś sensownie je zagospodarować. Obecna różnorodność mebli biurowych daje ogromne możliwości.

Recepcja

Na początek musimy zadbać o pomieszczenie z recepcją w naszym biurze. To pierwsza rzecz, którą będą widzieć nasi klienci podczas odwiedzin. Pierwsze wrażenie może naprawdę dużo zmienić i odpowiednie meble do biura oraz wystrój pozwoli nam wzbudzić ich zaufanie. Przy urządzaniu recepcji nie możemy polegać tylko na sowim guście, warto przeglądnąć rynek mebli w poszukiwaniu inspiracji. Najlepiej skonsultować się z profesjonalistą zajmującym się wystrojem wnętrz. Musimy pamiętać, że naszą firmę będą odwiedzali różni ludzi. Ważne, aby trafić w gusta wszystkich przyjmując tak zwany złoty środek.

Wystrój pasujący do branży

Ważne jest też to czym zajmuje się nasza firma, jeśli tworzymy jakieś nowe technologię warto, aby widać było to od razu po wejściu do biura. Można wtedy pójść w stronę futurystycznego wystroju tematycznie związanego z naszą działalnością, analogicznie jeśli jesteśmy firmą klasyczną należy pójść w wystrój tradycyjny, oparty na sprawdzonych rozwiązaniach. Musimy pamiętać, że to w jaki sposób urządzimy naszą recepcję będzie naszym bardzo mocnym argumentem i przede wszystkim wizytówką firmy. Meble biurowe to tak ogromna gamma produktów, że ograniczać nas będzie tylko nasz fantazja i ewentualnie fundusze.

Ergonomiczne meble

No ale co dalej, kiedy już mamy plan na pomieszczenie recepcji musimy zadać sobie pytanie jakich mebli potrzebujemy do pomieszczeń pracowniczych. Nie można tutaj dać jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od ilości miejsca oraz tego jak wielu ludzi pracuje w danym przedsiębiorstwie. Rzeczami, które potrzebuje każde biuro są na pewno krzesła, biurka i regały lub szafki do przechowywania ważnych dokumentów. Warto w szczególności zwrócić uwagę na fotele, nasi pracownicy spędzać będą w miesiącu sporo czasu siedząc na nich i w trosce o ich komfort pracy warto wybrać propozycję dobrej jakości i ergonomiczne. Może się to wydawać mało istotne z punktu widzenia pracodawcy, jednak pracownik dobrze czujący się w swojej pracy to pracownik efektywny.

Przepisy BHP

Meble do biura w tym fotele przeznaczone dla pracowników powinny mieć wszelkie atesty ale jeszcze ważniejszą rzeczą jest regulacja. Każdy człowiek pracujący przed biurkiem powinien móc dostosować swoje stanowisko do swojego wzrostu, wagi i innych cech budowy ciała, tak, aby było mu jak najwygodniej. Zabezpieczając się również przed dokładaniem pieniędzy co miesiąc na meble biurowe, trzeba zwrócić uwagę na jakoś wykonania naszych zakupów, zdecydowanie lepiej dołożyć trochę gotówki i kupić meble wykonane z dobrej jakości materiałów niż co miesiąc kupować nową sztukę zepsutego fotela czy biurka. Na zakupy najlepiej wybrać się do sklepu stacjonarnego i na własne oczy zobaczyć potencjalne zakupy, można wtedy swobodnie je przetestować i ocenić jakość. Pamiętajmy, że meble do biura to jedna z najważniejszych inwestycji naszej firmy.