Kategorie
Meble biurowe

Krzesła biurowe – na co zwrócić uwagę

Krzesła biurowe – plusy i minusy

Praca siedząca stała się powszechna w obecnych czasach, zarówno w produkcji, w sektorze usług lub w dziedzinie nauk ścisłych. Dlatego pracownicy zwracają szczególną uwagę na odpowiednie meble. Przepisy zawierają rygorystyczne wymagania, a ergonomiczne cechy wskazują, jakie wymogi muszą spełniać krzesła biurowe.

Gdy pracownicy siedzą na wygodnych i bezpiecznych dla ich zdrowia krzesłach zajmując prawidłową postawę, dzień mija bardziej wydajnie. W asortymencie wielu sklepów znajdują się funkcjonalne i praktyczne krzesła w różnych kategoriach cenowych. Są to wysokiej, jakości krzesła biurowe przeznaczone do sal konferencyjnych i solidne krzesła obrotowe. Można swobodnie wybierać kolory i materiały odpowiednie do wnętrza.

Na co zwracać uwagę przy zakupie krzeseł biurowych?

Ponieważ zdrowie pracowników stało się jednym z najczęściej omawianych tematów, nieco zmieniło się spojrzenie na wyposażenie w miejscu pracy. Krzesła biurowe należy wybierać nie zgodnie ze standardami działu zakupów, ale indywidualnie dla każdego pracownika. Biurka nie są już centralnym elementem projektu biura, ale muszą stanowić optymalne dopasowanie z krzesłem obrotowym.

Oto podstawowe wymagania, które musi spełnić dobrze dobrane krzesło obrotowe:

  • Krzesło musi być regulowane.
  • Największą wartością w wyborze jest wysokość i waga.
  • Im wyższy pracownik, tym wyższe powinno być oparcie i większy zakres regulacji.
  • Głębokość siedziska musi być tak dobrana, aby nogi były zawsze na podłodze pod kątem 90 stopni.
  • Im cięższy pracownik, tym obszerniejsza i bardziej wytrzymała powinna być tapicerka.

W zakresie regulacji preferowane są opcje z dużą liczbą regulowanych elementów:

  • Regulowane podłokietniki do odciążenia ramion i kręgosłupa szyjnego.
  • Regulowane oparcie i podparcie odcinka lędźwiowego dla dolnej części kręgosłupa.

Materiał i kolor powinien być dobierany są zgodnie z projektem biura. Należy jednak pamiętać, że tekstylia różnią się od prawdziwej lub sztucznej skóry. Gładkie materiały, takie jak skóra, są łatwe do czyszczenia, wyglądają bardziej reprezentacyjnie, ale tekstylia są materiałem oddychającym, tkanina siatkowa na oparciu jest szczególnie wygodna.

Krzesła obrotowe – wygoda w biurze

Krzesła obrotowe są integralną częścią pomieszczeń biurowych. Powinny wyglądać atrakcyjnie, aby udekorować wnętrze pokoju i, dodać mu solidności. Dla gości, klientów również powinny być odpowiednio wybrane krzesła, charakteryzujące się komfortem użytkowania i ciekawym designem podkreślającym prestiż firmy. Każdy odwiedzający biuro mimowolnie zwraca uwagę na krzesła, ponieważ pierwsze wrażenie odnosi się do dobrego samopoczucia. Wpływ na to ma obecności stylowych, wysokiej, jakości lub prostych i wygodnych mebli biurowych a krzesło odgrywa w tym decydującą rolę. Wybierz je w łatwy sposób: https://kamilameble.pl/14-obrotowe-krzesla-biurowe.

Klasyfikacja krzeseł biurowych według celu

Krzesła biurowe dla odwiedzających to modele najprostsze w realizacji i nie są przeznaczone do długiego użytkowania. Jednocześnie powinny odpowiadać ogólnemu wnętrzu biura, być tak proste i wygodne jak to tylko możliwe, trwałe i atrakcyjne.

Krzesła biurowe dla pełnoetatowych pracowników to najbardziej masywne krzesła obrotowe. Powinny zapewniać maksymalną wygodę pracy przy najwyższym komforcie dla pracownika, nawet lepszym niż biurko. Krzesło powinno umożliwiać dotarcie do dowolnego punktu w przestrzeni roboczej. Jeśli krzesło jest niewygodne, pracownik szybko się męczy, wydajność pracy znacząco spada.

Nie jest tajemnicą, że krzesło dla prezesa firmy powinno wyglądać solidnie i być wykonane z droższych materiałów. A jednocześnie nie powinno znacząco się wyróżniać w ogólnym wnętrzu biura. Jak pokazuje praktyka, producenci oferują krzesła biurowe dla menedżerów, dostosowane do indywidualnych wymagań. Takie produkty mają możliwość regulacji wysokości siedziska i podłokietników, oparcia i zagłówka, przyjazną i przyjemną w użytkowaniu tapicerkę.

Zalecenia dotyczące wyboru krzeseł do biura

Kupując krzesła biurowe, trzeba zmierzyć się z wieloma różnymi projektami. Na co zwracać uwagę przy wyborze krzesła:

  • Obecność mechanizmu, który zapewni synchroniczne pochylenie siedziska i oparcia. Dzięki temu mechanizmowi plecy i kręgosłup nie tracą kontaktu z oparciem, mięśnie i kręgosłup są zrelaksowane.
  • Obecność automatycznego lub mechanicznego regulatora oparcia.
  • Możliwość regulacji głębokości siedziska.
  • Obowiązkową regulację wysokości podłokietnika.
  • Możliwość indywidualnej regulacji wysokości podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
  • Specjalne wymagania dotyczące tkaniny tapicerskiej. Cechą definiującą jest wskaźnik odporności na zużycie i wycieranie.

Idealnie, wygodne krzesło biurowe po prostu nie daje o sobie znać: siedząc na nim, można pracować godzinami bez odczuwania dyskomfortu. Ponadto prawidłowo dobrane krzesło minimalizuje obciążenie pleców, zapewnia utrzymywanie prawidłowej pozycji ciała, zapobiega naprężeniom mięśni szyi i zapobiega garbieniu.

Kategorie
Meble biurowe

szafy na dokumenty, a RODO – co musisz wiedzieć

Szafy na dokumenty w przypadku RODO

W związku z wejściem w życie przepisów dotyczących RODO, odbywają się liczne szkolenia. Na nich właściciele firm mogą się dowiedzieć o tym, że wszystkie dane osobowe pracowników oraz klientów powinny być przechowywane w należyty sposób. Oznacza to tak naprawdę, że należy dokonać wszelkich starań, aby żadne postronne osoby nie miały styczności z dokumentami pracowniczymi i wszelkimi danymi osobowymi. Szafy na dokumenty doskonale się do tego nadają.

Sklep Gaudia

Na szczęście na rynku istnieją takie sklepy jak Wyposażenie Gaudia, który specjalizuje się przede wszystkim w wyposażeniu biur w szafy różnego typu. Dzięki wyposażeniu tego rodzaju można bez większych problemów chować dokumenty. Mamy pewność, że nie dostanie się do nich żadna nieodpowiednia osoba. W myśl nowych przepisów jest to bardzo istotne zalecenie.

Szafy na klucz i nie tylko

W przypadku sklepu Wyposażenie Gaudia wszystko co możemy dla siebie zakupić jest zamykane na klucz. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza w przypadku małych firm, które tak naprawdę nie mają miejsca, aby składować nowe dokumenty. Takie szafy na dokumenty są więc w ich wypadku idealnym rozwiązaniem. Mają sporo miejsca i do tego jeszcze osoba odpowiedzialna zawsze może zamknąć szafę na klucz tym samym uniemożliwiając postronnym osobom wgląd do dokumentów.

W myśl przepisów

Istotne tutaj wydaje się jeszcze to, że tak naprawdę już posiadanie samej szafy na dokumenty jest dla mniejszych firm zabezpieczeniem przed sankcjami grożącymi za naruszenie przepisów związanych z RODO. Przepisy jasno mówią o tym, że należy przechowywać dokumenty w ten sposób, aby nikt nie miał do nich dostępu poza osobami upoważnionymi. Co za tym idzie, przepis zostaje spełniony, w przypadku zaś włamania nie zostaną nałożone żadne sankcje prawne i finansowe na daną firmę.

Szafa pancerna też jest dobrym rozwiązaniem

W przypadku firm bardzo dużych, gdzie ryzyko włamania jest zdecydowanie większe lepszym rozwiązaniem z pewnością będą szafy pancerne, które nie tylko są bardziej wytrzymałe ale też mają zdecydowanie lepszą jakość. Przy tym szafy te, w firmie Gaudio, występują w następujących wariantach:

  • na dokumenty niejawne o klauzuli tajne,
  • na dokumenty z klauzulą ściśle tajne,
  • sejfy i szafy ogronioodporne.

Wybór którejkolwiek z wyżej wymienionych szaf z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że osiadają one dodatkowe certyfikaty dzięki którym ma się pewność, że wszystko przebiega zgodnie z przepisami.

Szafy na dokumenty niejawne

Ten typ szaf przeznaczony jest przede wszystkim na dokumenty, do których wgląd nie może zostać udostępniony wszystkim zainteresowanym osobom. Szafy tego typu najczęściej i najchętniej są użytkowane do przetrzymywania akt osobowych. Są one zamykane na klucz, można z łatwością utrzymać w nich porządek, a przede wszystkim gwarantują bezpieczeństwo przechowywanych tam dokumentów. Jednym słowem szafy tego typu są idealne dla wielkich firm, zresztą dla tych mniejszych również.

Z RODO za pan brat

Decydując się na zakup jakiejkolwiek szafy z firmy Gaudio ma się pewność, że przepisy RODO w żaden sposób nie zostaną złamane. Dodatkowo okazuje się jeszcze, że szafy te posiadając odpowiednie certyfikaty niejako bronią nas samych – kupujących.

Prowadząc własną firmę zawsze należy baczną uwagę zwracać na wszystkie nowo wprowadzone przepisy i się ich trzymać. Niedostosowanie się do nich może niestety grozić sporymi sankcjami prawnymi. Na to żaden właściciel firmy niestety nie może sobie pozwolić.

Kategorie
Meble biurowe

Meble do biura – w jaki sposób je wybrać?

Meble biurowe – na co zwrócić uwagę?

Otwierając biuro rzeczą oczywistą jest, że będziemy zatrudniać ludzi pracujących przez większość czasu w trybie siedzącym przed komputerem. Bardzo ważne więc jest zapewnienie takim osobą dobrego stanowiska do pracy. Jest jednak coraz trudniejsze ze względu na dużą konkurencje na rynku oraz wysokie ceny za dobrej jakości rzeczy. Część pracodawców w obecnych czasach decyduje się więc na różnego rodzaju niewygodne zamienniki. Jak wybrać i przede wszystkim jakie meble do naszego biura, to zagwozdka nie dająca nam spać. Często lokale, które są wynajmowane przez pracodawców mają taką charakterystykę, że ciężko jakoś sensownie je zagospodarować. Obecna różnorodność mebli biurowych daje ogromne możliwości.

Recepcja

Na początek musimy zadbać o pomieszczenie z recepcją w naszym biurze. To pierwsza rzecz, którą będą widzieć nasi klienci podczas odwiedzin. Pierwsze wrażenie może naprawdę dużo zmienić i odpowiednie meble do biura oraz wystrój pozwoli nam wzbudzić ich zaufanie. Przy urządzaniu recepcji nie możemy polegać tylko na sowim guście, warto przeglądnąć rynek mebli w poszukiwaniu inspiracji. Najlepiej skonsultować się z profesjonalistą zajmującym się wystrojem wnętrz. Musimy pamiętać, że naszą firmę będą odwiedzali różni ludzi. Ważne, aby trafić w gusta wszystkich przyjmując tak zwany złoty środek.

Wystrój pasujący do branży

Ważne jest też to czym zajmuje się nasza firma, jeśli tworzymy jakieś nowe technologię warto, aby widać było to od razu po wejściu do biura. Można wtedy pójść w stronę futurystycznego wystroju tematycznie związanego z naszą działalnością, analogicznie jeśli jesteśmy firmą klasyczną należy pójść w wystrój tradycyjny, oparty na sprawdzonych rozwiązaniach. Musimy pamiętać, że to w jaki sposób urządzimy naszą recepcję będzie naszym bardzo mocnym argumentem i przede wszystkim wizytówką firmy. Meble biurowe to tak ogromna gamma produktów, że ograniczać nas będzie tylko nasz fantazja i ewentualnie fundusze.

Ergonomiczne meble

No ale co dalej, kiedy już mamy plan na pomieszczenie recepcji musimy zadać sobie pytanie jakich mebli potrzebujemy do pomieszczeń pracowniczych. Nie można tutaj dać jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od ilości miejsca oraz tego jak wielu ludzi pracuje w danym przedsiębiorstwie. Rzeczami, które potrzebuje każde biuro są na pewno krzesła, biurka i regały lub szafki do przechowywania ważnych dokumentów. Warto w szczególności zwrócić uwagę na fotele, nasi pracownicy spędzać będą w miesiącu sporo czasu siedząc na nich i w trosce o ich komfort pracy warto wybrać propozycję dobrej jakości i ergonomiczne. Może się to wydawać mało istotne z punktu widzenia pracodawcy, jednak pracownik dobrze czujący się w swojej pracy to pracownik efektywny.

Przepisy BHP

Meble do biura w tym fotele przeznaczone dla pracowników powinny mieć wszelkie atesty ale jeszcze ważniejszą rzeczą jest regulacja. Każdy człowiek pracujący przed biurkiem powinien móc dostosować swoje stanowisko do swojego wzrostu, wagi i innych cech budowy ciała, tak, aby było mu jak najwygodniej. Zabezpieczając się również przed dokładaniem pieniędzy co miesiąc na meble biurowe, trzeba zwrócić uwagę na jakoś wykonania naszych zakupów, zdecydowanie lepiej dołożyć trochę gotówki i kupić meble wykonane z dobrej jakości materiałów niż co miesiąc kupować nową sztukę zepsutego fotela czy biurka. Na zakupy najlepiej wybrać się do sklepu stacjonarnego i na własne oczy zobaczyć potencjalne zakupy, można wtedy swobodnie je przetestować i ocenić jakość. Pamiętajmy, że meble do biura to jedna z najważniejszych inwestycji naszej firmy.